Πέμπτη 21 Μαΐου 2020

Ενημέρωση για την «ζωντανή» μετάδοση των μαθημάτων και την εξ αποστάσεως εκπαίδευση για τα παιδιά που απουσιάζουν αυτή την περίοδο (21- 5 - 2020)


Ο Σύλλογος διδασκόντων του 1ου Γ/σίου Αγ. Ι. Ρέντη «Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης»  συνήλθε σήμερα, 21-05-2020, σε έκτακτη συνεδρίαση, ύστερα από πρόσκληση του Δ/ντη κ. Ευθ. Πριόβολου, με θέμα την απευθείας μετάδοση ή όχι των μαθημάτων, δηλαδή σε πραγματικό χρόνο, με τη χρήση κατάλληλων μέσων τεχνολογίας, για τους/τις απόντες/ούσες μαθητές/τριες, οι οποίοι/ες δεν μπορούν να παρακολουθήσουν με φυσική παρουσία τα μαθήματα καθώς ανήκουν στις ομάδες αυξημένου κινδύνου για σοβαρή λοίμωξη από covid-19 ή έρχονται σε στενή επαφή με άτομο του οικογενειακού τους περιβάλλοντος που ανήκει στην ανωτέρω ομάδα αυξημένου κινδύνου ή ήδη νοσεί. Η δυνατότητα αυτής της «ζωντανής» μετάδοσης των μαθημάτων προβλέπεται στην με αριθμό 57233/Υ1/15-5-2020 Υπουργική Απόφαση για τη «Σύγχρονη εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση» (ΦΕΚ 1859/15-5-2020), μέχρι τη λήξη του τρέχοντος διδακτικού έτους 2019-2020. Ο Δ/ντης ενημέρωσε λεπτομερώς τους/τις καθηγητές/τριες για τα διαλαμβανόμενα στην ανωτέρω Υ.Α και ακολούθησε συζήτηση, η οποία κατέληξε στα εξής συμπεράσματα:

1. Κατά την κρίση του Συλλόγου των Διδασκόντων η αναφερθείσα εγκύκλιος του Υπουργείου αποπνέει ένα όψιμο ενδιαφέρον για την ταυτόχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία στην συγκεκριμένη χρονική περίοδο που υποδεικνύει, για μόλις δέκα ημέρες μαθημάτων, για τους λίγους συγκριτικά απουσιάζοντες/σες μαθητές/τριες της περιόδου. Ενδιαφέρον που έρχεται σε αντίθεση με την έλλειψη μέριμνας, φροντίδας, ευθύνης, προγραμματισμού και συντονισμού για την απώλεια μαθημάτων που χάνονται επί μήνες και για χιλιάδες μαθητές/τριες με την έναρξη του διδακτικού έτους, λόγω απουσίας και μη έγκαιρης τοποθέτησης του αναγκαίου εκπαιδευτικού προσωπικού στα σχολεία. Για το λόγο αυτό δεν πείθει το Υπουργείο για την ειλικρίνεια των προθέσεων του. Απεναντίας δημιουργεί εύλογα ερωτήματα για τη σκοπιμότητα ενός τέτοιου, όψιμου ενδιαφέροντος. Ο αντίλογος περί εκτάκτων μέτρων και προστασίας της δημόσιας υγείας αυτοαναιρείται από την άρση πολλών έκτακτων μέτρων, από την έλλειψη του τεχνολογικού εξοπλισμού στα σχολεία για ένα τέτοιο εγχείρημα και βέβαια από τη δυσπιστία όχι μόνο του εκπαιδευτικού κλάδου, αλλά και των γονέων και των άμεσα  ενδιαφερομένων, των μαθητών/τριων.  Ακόμη η ειλικρίνεια του Υπουργείου αν ήταν αληθινή, θα διατυπώνονταν στην Υ.Α απλά, όπως λέγεται και γράφεται κάθε αλήθεια. Αντίθετα, γλωσσικοί ακροβατισμοί και νεολογισμοί, επαναλήψεις, πλατειασμοί, συχνή χρήση αμφίσημων και δυνητικών λεκτικών τύπων, μαρτυρούν και αναμφίβολα αποπνέουν διστακτικότητα, ομιχλώδεις προθέσεις, έλλειψη αυτοπεποίθησης γι αυτό το ίδιο το επιχειρούμενο εγχείρημα, φόβο για τον αντιπαιδαγωγικό του χαρακτήρα,  τη  νομιμότητά του και την κοινωνική αντίδραση. Αυτός είναι και ο λόγος που η συγκεκριμένη ΥΑ δεν υποχρεώνει, αλλά υποδηλώνει ευχέρεια για την εφαρμογή της. Δεν συνδέει τη μη εφαρμογή της με καμίας μορφής κύρωση για τους εκπαιδευτικούς, ούτε θεσπίζεται σχετικός έλεγχος ή εποπτεία για την εφαρμογή της.

2. Ο Σύλλογος Διδασκόντων του Σχολείου του 1ου Γυμνασίου Αγ. Ι. Ρέντη διαφωνεί με τη διαδικασία της ταυτόχρονης, σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και για λόγους κυρίως παιδαγωγικούς. Ως παιδαγωγοί θεωρούμε ότι το μάθημα  δεν είναι αναμετάδοση, δεν είναι υπαγόρευση, είναι άθλημα σχέσης μαθητή και δασκάλου, οι οποίοι ενώνονται στο «λέγω» του «διαλέγεσθαι». Είναι προσπάθεια «μετά φιλότητος». Έρχεται ως παιδαγωγικό ακόλουθο της σχέσης των παιδιών με το δάσκαλό τους. Για εμάς, μάθημα σημαίνει ζωντάνια, αμεσότητα, σφυγμός, γιορτή, θλίψη, απογοήτευση, γεύση και απόγευση.  Ως άθλημα λοιπόν  της σχέσης με τα παιδιά είναι «οδός τε άνω και κάτω». Γι αυτό αναρωτιόμαστε ποια κάμερα θα αναπαράγει και θα ερμηνεύσει αυτή τη λειτουργία; Ποιος φακός θα εικονίσει το ανεικονικό, το μέσα αυτής της διεργασίας; Ποιος ήχος θα μεταδώσει το άηχο του μαθήματος;  Καμία, κανένας και ποτέ.

3. Ύστερα έρχονται και οι άλλοι λόγοι, για την προστασία των προσωπικών δεδομένων των ανήλικων μαθητών/τριών και ημών των εκπαιδευτικών, όταν παρά τις διαβεβαιώσεις του Υπουργείου ο καθένας γνωρίζει ότι σήμερα η τεχνολογία  δεν κλειδώνεται, δεν τιθασεύεται, γι αυτό και κακόβουλα μπορεί να παράξει και να δημιουργήσει με την εικόνα και τον ήχο ό,τι θέλει.

4. Έτσι, η έλλειψη ειλικρινούς ενδιαφέροντος από το Υπουργείο, η παραβίαση των προσωπικών δεδομένων των μαθητών/τριων και των  εκπαιδευτικών, κυρίως η έννοια και η πραγματικότητα του μαθήματος η οποία απαξιώνεται, παραγνωρίζεται, απεμπολείται και  καταλύεται, προσθέτει και την ηθική, συνειδησιακή, ψυχολογική  διάσταση στο όλο θέμα, που ως δάσκαλοι δεν μπορούμε να αντιπαρέλθουμε.  Για όλους αυτούς τους λόγους  ο Σύλλογος Διδασκόντων του 1ου Γ/σίου Αγ. Ι. Ρέντη 

                                                            α π ο φ ά σ ι σ ε

ομόφωνα και με αίσθημα ευθύνης  τη μη εφαρμογή της ζωντανής αναμετάδοσης του μαθήματος μέσα από τις αίθουσες διδασκαλίας του Σχολείου μας.   

Β.   Ωστόσο οι καθηγητές και οι καθηγήτριες του Σχολείου τόνισαν ότι δεν θα αποδειχθούν επιλήσμονες της ευθύνης και του χρέους τους για τους/τις  μαθητές/τριες της εκπαιδευτικής μας μονάδας, που αυτή την περίοδο απουσιάζουν. Όπως συντεταγμένα ως Σύλλογος Διδασκόντων εφαρμόσαμε την εξ αποστάσεως εκπαίδευση καθ όλη τη διάρκεια της αναστολής της λειτουργίας των σχολείων, έτσι και τώρα, γι αυτές τις δέκα ημέρες μαθημάτων, δεν θα αφήσουμε τα παιδιά που απουσιάζουν  για προληπτικούς λόγους,  χωρίς επαφή με τα μαθήματα τους.  Έτσι ο Σύλλογος των Διδασκόντων 

α π ο φ ά σ ι σ ε

ότι κάθε εκπαιδευτικός του Σχολείου, χωρίς να είναι υποχρεωμένος/νη, μπορεί να έχει αυτήν την επαφή μέσω των σχετικών και γνωστών ηλεκτρονικών εφαρμογών, με αίσθημα ευθύνης, διακριτικότητας και τρόπου, ώστε και η πρόσβαση των απουσιαζόντων/σων μαθητών/τριών  στο μάθημα να γίνεται δυνατή,  παράλληλα  όμως να καλλιεργείται και η βεβαιότητα, σε αυτή την περιρρέουσα και αρνητική για τον κλάδο μας ατμόσφαιρα, ότι οι εκπαιδευτικοί είναι αυτοί που έχουν και πρέπει να έχουν τον πρώτο λόγο στο είδος της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, όταν αυτή κρίνεται αναγκαία. Ο τρόπος που θα επιλέξουμε να επικοινωνούμε με τα παιδιά που απουσιάζουν, απόρροια θέλησης και όχι υποχρεωτικότητας, πρέπει στην παρούσα φάση να δείχνει το βαθύ αίσθημα της παιδαγωγικής μας ευθύνης, παράλληλα όμως να μην παρερμηνεύεται από το Υπουργείο και από εκείνους οι οποίοι  έχουν τους εκπαιδευτικούς σε ανυποληψία.

 Ας σμικρύνουμε  λοιπόν  την απόσταση  των παιδιών που απουσιάζουν αυτή τη μικρή χρονική  περίοδο από το Σχολείο, όχι με μία άκριτη εξ αποστάσεως μετάδοση γνώσεων, αλλά με την εξ αποστάσεως καλλιέργεια της ευθύνης όλων μας, για το αγαθό που λέγεται παιδεία. 
  

Ο  Δ ι ε υ θ υ ν τ ή ς 

Ε υ θ ύ μ ι ο ς    Π ρ ι ό β ο λ ο ς

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ενισχυτική Διδασκαλία 2021-2022

 Αγαπητοί Γονείς και Κηδεμόνες, Σας ενημερώνουμε ότι και για το τρέχον σχολικό έτος 2021-22 υπάρχει πρόβλεψη να υλοποιηθεί πρόγραμμα ενισχυτ...